بسته بندی بار مسافری

پرسنل متخصص بسته بندی تمامی لوازم بسته بندی شامل کارتنهای مخصوص فریت بار (در سایزهای استاندارد)،یونولیت ،فوم،چسب ،نایلون حبابدار و … را به محل مورد نظر برده و تمامی ظروف شکستنی،کریستال،تابلو،البسه ،کتابخانه ،مبلمان و … را به روش استاندار جهت فریت بار بسته بندی می کنند.

محموله های هوایی به چند دلیل بایستی توسط متخصص بسته بندی شوند.
دلیل اول:
اکثرا افرادی که قصد مسافرت یا مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند یکی دو مرتبه  بیشتر فریت بار انجام نمیدهند و اگر شخصا بخواهند بارشان را بسته بندی نمایند به احتمال بسیار زیاد بسته بندی بار را به شکل سلیقه ای و نه اصولی انجام خواهند داد.و با مشکلاتی که در ادامه به انها می پردازیم مواجه می شوند. یکی از اساسی ترین این مشکلات که به دفعات دیده شده این است که بار بسته بندی شده توسط غیر متخصص دچار وزن حجمی می شود.
وزن حجمی چیست؟
تمام شرکتهای هواپیمایی جهان از یک فرمول واحد جهت بدست امدن وزن حجمی بار یا کارگو تبعیت می کنند.این فرمول به این شکل است که اگر وزن واقعی بار بیشتر باشد بر اساس وزن واقعی  بارنامه صادر می گردد و اگر وزن حجمی بار بیشتر باشد وزن  حجمی ان مورد محاسبه است.
مثال ساده :
اگر شما بخواهید ۵۰۰ کیلو پنبه فریت کنید،درست است که وزن این پنبه روی باسکول ۵۰۰ کیلو است ولی جای بسیار زیادی را در هواپیما اشغال می کند .در نتیجه شرکت هواپیمایی وزن حجمی ان پنبه ها را در حمل بار هوایی محاسبه می کند.

مثال دیگر:

فرض کنید محموله ای شامل ظروف اشپزخانه،البسه و … مورد حمل باشد و فرضا این محموله در ۵ عدد کارتن در ابعاد ۶۰سانتیمتر طول ،۵۰ سانتیمتر عرض و۵۰ سانتیمتر ارتفاع توسط فرد غیر متخصص بسته بندی شده است و فرض میکنیم وزن واقعی این بار ۱۰۰ کیلوگرم می باشد.درست است که این بار بیشتر از صد کیلو وزن ندارد ولی برای فریت بار ۱۲۵ کیلوگرم محاسبه خواهد شد.چرا؟
فرمول:
طول کارتن ضرب در عرض کارتن، ضرب در ارتفاع کارتن، حال عدد بدست امده
راتقسیم بر عدد ۶۰۰۰ کنید.عدد بدست امده همان وزن حجمی است.

توجه:ابعاد کارتن یا بسته به سانتیمتر محاسبه میشود.

در مثال بالا اگر طول و عرض و ارتفاع یک کارتن را در یکدیگر ضرب و عدد بدست امده را تقسیم بر ۶۰۰۰ نمایید , عدد بدست امده می شود:۲۵کیلو گرم و چون این محموله ۵ عدد کارتن است میبایست که ۲۵ ضرب در ۵ شود که در نهایت این محموله ۱۲۵ کیلو حساب خواهد شد و صاحب بار باید هزینه ۱۲۵ کیلو را جهت فریت بار بپردازد.
۵۰ ضرب در۵۰ ضرب در۶۰ =۱۵۰۰۰۰تقسیم بر۶۰۰۰=۲۵  و  ۲۵ضرب در ۵=۱۲۵کیلو
نتیجه: بایستی وزن و ابعاد کارتنها و نحوه چیدمان اثاثیه داخل کارتنها و تقسیم وزن بار
در زمان بسته بندی مورد توجه باشد که این امر احتیاج به تجربه کافی دارد.
پرسنل ما با رعایت تمامی موارد فوق بار شما را به صورت اصولی و استاندارد بسته بندی خواهند کرد.

دلیل دوم:
،بعضی اوقات مشاهده شده که برخی مسافرین بدلیل عدم اطلاع کافی از قوانین بین المللی فریت بار در حمل بار هوایی ، کالاهای غیر مجازی مانند اسپری مو ،عطر و ادکلن ،لوازم ارایش مایع و سیال ،مربا،ترشی و … را در درون محموله خود می گذارند و در گمرک مجبور می شوند که تمام بارهایشان باز شود واین موارد از محموله خارج شودو علاوه بر اتلاف وقت موجب ایجاد هزینه برای بسته بندی مجدد می شود.
زمانی که پرسنل این شرکت جهت بسته بندی به منزل شما مراجعه میکنند تمامی موارد ممنوعی را که شاید از نظر صاحب بار ممنوع نیست را قبل از شروع به کار به صاحب بار توضیح میدهند . و از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری می کنند.

دلیل سوم:
بسته بندی جهت فریت بار احتیاج به تهیه متریال و ملزومات مناسب از لحاظ امنیت بخشیدن به محتوای بار خصوصا لوازم شکستنی و… دارد.
بسیار دیده میشود که افراد بارشان را در داخل کارتن موز و یا کارتنهای متفرقه نامناسب بسته بندی میکنند.چون مقصد بار کشورهای دیگر است و هر کشوری قوانین گمرکی خاص خود را دارد( خصوصا کشورهایی مانند استرالیا ،کانادا و امریکا) ،در نتیجه اگر گمرک کشور مقصد متوجه شود که احتمال دارد که محموله دارای کوچکترین الودگی است(بدلیل استفاده  از کارتن موز ومیوه و…)،قطعا محموله را منهدم می کنند.علاوه بر ان متاسفانه برخی با بستن و پیچاندن نایلونهای ضربه گیر و یا روزنامه دور ظروف شکستنی سعی میکنند بار را بسته بندی کنند و عمدتا بار سالم به مقصد نمیرسد و زیانهایی متوجه صاحب بار میگردد.
شرکت پادمیراراه در حمل بار هوایی از کارتن بسته بندی بسیار مرغوب ۵ و ۷ لایه نو ،همچنین کاغذ و نایلونهای مخصوص پکینگ که ظروف شکستنی را در بهترین حالت ممکن نگه می دارد  استفاده کرده و همچنین داخل کارتن ها با یونولیت پوشانده میشود به طوری که اگر کارتن بر روی هر کدام از دیواره ها گذاشته شود ،یونولیت داخل ان مانع از اعمال فشار بر روی ظروف شکستنی شود.

دلیل چهارم:
لوازم منزل و شخصی مورد حمل پس از صدور بارنامه شرکت هواپیمایی تحت پوشش بیمه تا سقف کیلویی ۲۰ دلارقرار میگیرد.این بدان معناست که فرض کنید شما محموله ای به وزن ۲۰۰ کیلو را میخواهید به کانادا فریت کنید. این بار حد اکثر ۴۰۰۰ دلار بیمه خواهد بود.حال اگر شما بعنوان صاحب محموله  بار را به شیوه نامناسب بسته بندی کرده باشید و اصول انرا در نظر نگرفته باشید و در هنگام تحویل گرفتن محموله در مقصد متوجه اسیب دیدگی محموله شوید ،می بایست که از ایرلاین درخواست خسارت کنید و بدیل انکه بار بسته بندی درستی ندارد ایرلاین به هیچ عنوان به شما خسارت پرداخت نخواهد کرد .
پس اگر بار شما با ارزش است باید با بسته بندی مناسب فریت شود که در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی بتوانید از بیمه استفاده کنید.
دلیل پنجم:
زمانی که شرکت ما مفتخر به ارایه خدمات فریت بار به شما است بار را پس از بسته بندی اولیه در منزل شما ، در فرودگاه امام خمینی (ره) بر روی پالتهای پلاستیکی با تسمه و نایلونهای مخصوص شیرینگ پک می کند .پس باید همه کارتنها با ابعاد درست و قابل پالت بندی تهیه شود.

در زیر می توانید انواع لوازم بسته بندی شده را ببینید :