بسته بندی بار جهت حمل بار هوایی

بسته بندی بار جهت حمل بار هوایی : بسته بندی محموله های هوایی جهت حمل بارهوایی توسط شرکت خدمات حمل و نقل بار هوایی به دو صورت می باشد :

  • بسته بندی اولیه : بسته بندی توسط افراد متخصص  شرکت پادمیرا راه در محل بار
  • بسته بندی ثانویه : بسته بندی ثانویه یعنی پالت بندی محموله و یا ساخت جعبه های چوبی

 

بسته بندی بار جهت حمل بار هوایی

۱-بسته بندی اولیه کالا جهت حمل بار هوایی :

برای بسته بندی کالا جهت ارسال بار به صورت هوایی ابتدا پرسنل متخصص شرکت حمل بار هوایی با تمامی لوازم حرفه ای پکینگ به محل رفته و تمامی لوازم شخصی را که شامل ظروف و چینی آلات و لباس  ، کتاب و… را بسته بندی می کنند که در بخش مربوط به شرکت خدمات حمل بار هوایی نیز کامل توضیح داده شده است .

اما در بسته بندی لوازم شکستنی مواردی را باید در نظر گرفت . چرا که خیلی حساس اند و امکان شکستن بالاست . بسته بندی لوازم شکستنی مهمترین مرحله ای است و در بسته بندی این نوع از بارها باید جز به جز دقت داشته باشیم که هیچ آسیبی به لوازم و ظروف وارد نشود . و باید دونه به دونه ظروف را در نایلون های حباب دار و ضربه گیر بپیچیم و بعدش با کاغذهای ضد ضربه و مخصوص پکینگ (به صورت میکس) بسته بندی شوند. بعد از بسته بندی این لوازم باید درون کارتن های مخصوص فریت بار قرار بگیرند و با این کار بسته بندی کامل و آماده است

یک سوال مهم در رابطه با وزن بار محموله : خیلی از مسافران که قصد ارسال بار به کشور دیگر را دارند از ما سوال می پرسند که وزن بار کی مشخص و  چه صورتی محاسبه می شود ؟

جواب سوال  :

وزن دقیق و تمام شده بار و وزنی که طبق آن بار نامه صادر می شود در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)تعیین می گردد و هیچ شخص و شرکتی دخل و تصرفی برای وزن این بار ندارد . و همه موارد بر طبق قوانین گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می باشد.

سوال دیگر این است که حجم محموله کی مشخص می شود؟

جواب سوال :

هر محموله ای در مورد حمل بار هوایی حجم و وزن مشخصی دارد البته پس از بسته بندی مشخص می شود .در مورد محموله های خرد و ریز مانند ظروف و کریستال و چینی و … ۹۹ درصد این محموله ها حجمی نداشته و وزن بر حجم غالب است .( این در صورتی است که بسته بندی بار توسط متخصص بسته بندی انجام گیرد ) . در قسمت بسته بندی توضیحات کامل داده شده است .

ولی اگر محموله مبلمان – صندلی – میز تلویزیون و یا اسباب بزرگی باشد ، قبل از بسته بندی کارشناس شرکت خدمات حمل بار هوایی پادمیرا راه در محل حاضر می شود ؛  کارشناسی اولیه را انجام می دهد ولی حجم نهایی واقعی  پس از بسته بندی مشخص می شود که از فرمول معمول : ۶۰۰۰/(طول * عرض * ارتفاع ) انجام می شود.

بسته بندی ثانویه برای حمل بار هوایی :

بسته بندی ثانویه یا همان پالت بندی محموله یا ساخت صندوق های چوبی می باشد.

شرکت خدمات حمل بار هوایی پادمیرا راه تمام اقلام بسته بندی شده و کارتن های بسته بندی شده را به دلیل بالا بردن امنیت بار چه از لحاظ آسیب دیدگی و چه از نظر مفقود شدن پالت بندی می کند. که کارتنها و اقلام بسته بندی شده همگی منسجم و یکی باشند و طی حمل و نقل توسط لیفتراک جابجا شوند.

پالت بندی بار ۹۹ درصد سالم به مقصد رسیدن بار را تضمین می کند

سوالات متداول در رابطه با پالت بندی:


۱- وزن پالت چقدر است ؟

جواب سوال :

شرکت خدمات حمل بار هوایی پادمیرا راه با استفاده از پالت های پلاستیکی سبک و مقاوم امنیت بار شما را تضمین می کند پالت های پلاستیکی از ابعاد ۴۰*۴۰ شروع و تا ۱۲۰*۱۳۰ متنوع می باشد و وزن آنها حداکثر به بیست کیلو گرم می رسد.

مثلا برای محموله هایی تا ۳۰۰ کیلو گرم  از پالت هایی به وزن ۱۱ تا ۱۰ کیلو گرم استفاده می شودکه نه تنها سبک هستند بلکه بسیار مقاوم می باشند.

کارتنهابا تسمه های پلاستیکی و سلفون بر روی پالت بسته بندی می گردد. در نتیجه با یک قیچی کوچک شما می توانید در مقصد تسمه ها را بریده و در فرودگاه مقصد کارتنها را دانه دانه در داخل اتومبیل یا ون و… بگذارید .

اگر هم ماشین یا ون شما در مقصد بزرگ باشد می توانید درخواست کنید بارتان را با لیفتراک به داخل ون یا ماشین بگذارند و در خانه تسمه ها را ببرید .