هزینه ارسال بار

هزینه ارسال بار : ارسال بار لوازم منزل و لوازم شخصی یکی از خواسته ها و نیازهای اکثر مسافرین و مهاجرین به خارج کشور میباشد.

هزینه ارسال بار

یکی از مشکلاتی که اغلب مشتریان با ان درگیر هستند هزینه های ارسال بار میباشد.در اینجا میخواهیم توضیحاتی در جهت کمک به مشتریان گرامی ارایه بدهیم .اکثر افرادی که قصد عزیمت به کشورهای دیگر را دارند لوازمی از قبیل البسه ُکیف و کفش ُلوازم شکستنی ،ظروف اشپزخانه،کریستال،کتاب،البوم،لوازم دکوری،مبلمان و… جهت ارسال دارند که میبایست فرستاده شود. سه عامل مهم به صورت مستقیم در هزینه ارسال تاثیرگذار است:

۱-مقصد مورد نظر
۲-وزن و حجم بار
۳-محتوای بار

فرض میکنیم شخصی قصد ارسال بار حاوی کتاب و البوم به وزن ۴۵ کیلو به مقصد المان را دارد.خوب مسلما المان شامل ده ها شهر اصلی و ده ها شهر کوچک است .مثلا اگر مقصد بار فرانکفورت المان باشد هزینه ایشان خیلی پایینتر خواهد بود تا اینکه مقصد اشتوتگارد باشد .چرا چون تعدد پروازها به فرانکفورت خیلی بیشتر است تا اشتوتگارد. و جهت رسیدن بار به فرودگاه اشتوتگارد بار میبایس اول به حالت ترانزیت به فرانکفورت برسد و سپس با کامیون به فرودگاه اشتوتگارد ادامه مسیر دهد .پس هزینه ان نیز بیشتر خواهد بود.وزن و حجم بار نیز تاتاثیر مستقیم دارند در هزینه .مثلا بار ۱۰۰ کیلوگرم از بار ۴۵ کیلوگرم به صرفه تر است .یعنی اگر شما بخواهید ۱۰۰ کیلوگرم بار لوازم منزل بفرستید خیلی به صرفه تر است از اینکه ۴۵ کیلو بفرستید.

محتوای بار نیز تاثثیر دارد ولی نه به اندازه ۲ دلیل فوق .مثلا اگر بار شما همش چینی و شکستنی باشد خوب طبیعتا متریال بیشتری برای بسته بندی لازم خواهد داشت تا اینکه کل بار لباس و کفش باشد.
شرکت خدمات بار هوایی پادمیرا ره جهت ارسال بار مشتریان محترم هزینه تمام شده بار را به صورت کلی( از شروع بسته بندی تا تحویل در فرودگاه مقصد) و به ریال به مشتریان اعلام مینماید.
ارسال بار و فریت بار  یک امر خدماتی است و میبایست این خدمات به صورت درست و مطلوب انجام گیرد.

ارسال بار و هزینه های مربوط به ان بطور کلی از چندین قسمت و مرحله تشکیل شده است.

۱-مرحله بسته بندی .

۲- بارگیری و تخلیه

۳-حمل بار به فرودگاه

۴-پالت بندی

۵ انجام تشریفات گمرکی

۶- صدور بارنامه جهت ارسال بار.

بسیاری از مشتریان هزینه صدور بارنامه را با هزینه انجام کل موارد فوق اشتباه میگیرند. هزینه بارنامه که اغلب به دلار است هیچ ارتباطی به هزینه تمام شده بار ندارد .چرا چون بسته بندی ،حملو نقل داخلی،پالت بندی و… هزینه هایی است که میبایست در نظر گرفته شود.

خود عملیات بسته بندی شامل کلی ریزه کاریست که شاید پشت تلفن نشود ان را به مشتری توضیح داد .

جنس کارتن فریت بار،ابعد کارتن،استهکام ،چند لایه بودن و….

متریال ثانویه شامل فوم ، یونولیت ،نایلون ضربه گیری،کاغذهای ضربه گیر و نم گیر و حتی چسب

نیروی انسانی متخصص

پالت بندی

یک بار ۲۰۰ کیلویی به مقصد تورنتو یا … میتواند در ۸ عدد کارتن به وزن ۲۵ کیلوگرمی تقسیم  و بسته بندی شود که امکان جابجایی ان برای هر فردی میسر باشد .ولی بدفعات دیده شده که بار ۲۰۰ کیلویی را  در ۴ عدد کارتن ۵۰ کیلویی (کارتنهای بزرگتر)بسته بندی میکنند که حتی ۲ نفر هم نمیتوانند ان را جابجا کنند.