آشنایی با اصول و مفاهیم واردات کالا

آشنایی کامل با مقررات و اصطلاحات بازرگانی در واردات کالا

توجه داشته باشید فرد یا شرکتی که می خواهد کار واردات کالا را انجام دهد حتما باید از تمام قوانین و مقررات واردات کالا آشنا باشند ، عدم آشنایی از این مقررات و اصطلاحات در امور بازرگانی به خصوص واردات کالا مشکلاتی زیادی را در آنجام امور خرید و فروش آنلاین ( اینترنتی ) می شود.چرا که برخی از اصطلاحات در امر بازرگانی و واردات بار به هنگام ارسال ایمیل از کلمات اختصارش استفاده می شود.

 

این اصطلاحات بیشتر اشاره به شرایط پرداخت و چگونگی حمل کالا در واردات کالا می باشد ، برای مثال مخفف کلمه ی Free on Board می شود FOB که در ادامه ای اصطلاح باید اسم بندر مبدا را ذکر کنیم .که به معنی تحویل کالا بر روی کشتی است ، که تمام هزینه ی حمل و نقل ، بیمه و … بر عهده ی خریدار است .

یا مخفف کلمه ی Cost and freight که CFR می باشد باید در ادامه این اصطلاح اسم بندر مقصد را بیان نماییم که به معنی تحویل کالا می باشد . که از این به بعد کلیه هزینه های باربری ، آسیب های احتمالی بر عهده ی فروشنده می باشد.

و بسیاری از اصطلاحات دیگر که در اینکوترمز ۲۰۱۰ شامل ۱۳ اصطلاح می باشد، آمده است .

باید زمینه ی کاری خود را در واردات کالا مشخص نمایید

توجه داشته باشید اگر برای شرکت های تولیدی دارید خرید و فروش می کنید بهترین راه ، کسب اطلاعات مورد نیاز از مدیر تولید شرکت می باشد .

یا اگر در تجارت و بازرگانی هستید باید اطلاعات را از مشتریان خود دریافت نمایید

همچنین است اگر تازه کار هستید و می خواهید وارد تجارت بین المللی شوید بهتر است اطلاعات خود را با خواندن کتاب یا استفاده از اینترنت کامل نماییدهمچنین محلات خارجی را در این باره مطالعه نمایید چرا که می خواهید با خارج از کشور وارد معامله شوید.

طریقه شروع معامله را در باید بدانید

توجه داشته باشید در امر معامله برای خرید کالا از کشورهای خارجی داشتن دانش زبان انگلیسی برای مکالمه کلید اصلی برای ورود به تجارت بین المللی می باشد ، تمام تاجران در هر جای دنا نیز باشند با این زبان آشنایی کامل دارند و شما می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید .

گام اول برای معامله شناخت طرف مقابل می باشد : این شناخت شناخت خصوصی خود فرد را شامل نمی شود شناخت حیطه ی کاری وی و تجارتی که انجام می دهد ، را شامل می شود

گام دوم برای معامله مکاتبه با این شرکت یا شخص می باشید که خوب آن را شناخته اید که این مکاتبه ازطریق ایمیل یا نامه و یا فکس انجام می شود .

دریافت پیش فاکتور

بعد از گرفتن اطلاعات دقیق در رابطه با قیمت کالا وگرفتن کالای نمونه برای تست در صورتی که باب میلتان باشد باید از فروشنده درخواست پیش فاکتور نمایید

توجه داشته باشید از این پیش فاکتور باید بعدا جهت ثبت سفارش و واردات کالا استفاده نمایید بنابراین توجه داشته باشید که پیش فاکتور دقیق نوشته شود .

پیش فاکتور قیمت نهایی کالا را شامل می شود به این مورد توجه کنید

واردات کالا