صندوق ها (جعبه های ) چوبی برای چه نوع بارهایی لازم و ضروری است ؟

صندوق ها (جعبه های ) چوبی برای چه نوع بارهایی لازم و ضروری است ؟ : به طور کل اگر در نظر داشته باشید که محموله ای که قصد ارسال آنرا دارید متسکل از اسباب ریز مانند ظروف کریستال ، لوازم آشپزخانه ، البسه ، کتاب ، کفش ، لوازم دکوری و… باشد ، نیازی به چوبی ندارد . چونکه اقلام بالا بعد از بسته بندی در کارتنها روی پالت های پلاستیکی با تسمه و سلفون بسته بندی و محکم می شوند و از این طریق درصد صدمه دیدن آنها بسیار پایین می آید. چرا که تمام بار یکجا و با استفاده از لیفتراک بارگیری و تخلیه می گردد و بسته بسته حمل و نقل نمی شوند.

کارتن های بسته بندی برای فریت بار


توجه داشته باشید که کارتنها بر روی پالت ها با استفاده از تسمه و سلفون پک می شوند و در نتیجه شما می توانید در مقصد با بازکردن تسمه ها و سلفون می توانید دوباره کارتنها را از هم تفکیک نموده و دیگر برای حمل بار به محل مورد نظر نیاز به ماشین های بزرگ حمل بار نداشته باشید.

با این حال اگر لوازم بالا به حدی حساس باشد که صاحب بار اصرار داشته باشد که حتما بار ها در صندوق چوبی بسته بندی شود این کار با دستور صاحب بار انجام می شود که طبیعتا از هزینه بیشتری نسبت به بسته بندی با کارتن دارد.( این هزینه شامل اضافه شدن بار وزن و هم چنین ساخت صندوق نیز می باشد.)

شرکت پادمیرا راه با سابقه بالا در این زمینه و امنیت بالای حمل هوایی بار برای اقلام بالا صندوق های چوبی را برای بسته بندی پیشنهاد نمی کند.

حال اگر لوازم مورد حمل شما شامل مبلمان ، صندلی ، پیانو ، لوسترهای کریستال بزرگ و.. باشد قطعا جهت جلوگیری از آسیب دیدگی می بایست پس از بسته بندی اولیه برای آنها صندوق های چوبی نیز ساخته شود.

مزیت اصلی صندوق های چوبی برای فریت بار این است که علاوه بر اینکه اقلام فوق در نهایت امنیت قرار می گیرد مابقی خرده ریزها مانند ظروف و البسه ، کتاب و… را نیز می توان در لابلای فضای خالی مبلمان و یا میان  پایه های میز قرار داد.

در این موارد بدین صورت عمل می کنیم که پرسنل ما شروع به بسته بندی اولیه بار ( مبمان ، میز و..) می کنند این بسته بندی با تایلون های حباب دار ، فوم و کاغذهای مخصوص نم گیر انجام می شود . سپس  این اقلام را مانند پازل کنار یکدیگر می چینند و ابعاد صندوق ها جهت ساخت گرفته می شود.

سپس روز بارگیری این اقلام در صندوقهای چوبی ساخته شده قرار گرفته و بسته بندی صورت می گیرد و محموله به فرودگاه امام خمینی (ره) حمل می گردد.

نتیجه اینکه جهت ارسال مبل و میز و صندلی ، پیانو ، تابلو های بزرگ( بالای ۱۳۰ سانتی متر ) صندوق چوبی را پیشنهاد می کنیم ولی خرده ریز مانند ظرف و ظروف و کریستال و.. احتیاجی به هزینه اضافه و صندوق چوبی ندارند و استفاده از بسته بندی کارتنی و در نهایت پالت بندی  کفایت می کند.

در زیر نمونه هایی از جعبه های چوبی بسته بندی بار برای فریت را می توانید در زیر ببینید:

 حمل بار هوایی