حمل و نقل بار هوایی

خدمات بار هوایی   : امروز حمل و نقل کالا بین کشورها از سه طریق انجام می شود  هوایی  ، زمینی و دریایی برای انجام امور مربوط به حمل و نقل کالا ها به این سه طریق شرکت هایی تاسیس شده اند .که هر کدام در زمینه های متفاوت این عرصه فعالیت می کنند. و اما یکی از مهمترین دلایل تاسیس این شرکت ها  کاهش تردد مسافران به فرودگاه ها می باشد  این خود عامل مهمی برای کاهش آلودگی و همچنین ترافیک در سطح شهر به خصوص شهرهای بزرگ می باشد. این شرکت ها  با نام های رایج  خدمات بار هوایی (خدمات حمل بار هوایی ) ،  خدمات حمل بار زمینی  (خدمات بار زمینی ) و خدمات بار دریایی ( خدمات حمل بار دریایی ) و نام های رایج دیگری همچون شرکت خدمات بار هوایی و… از این قبیل  تاسیس می شوند . اما هر یک از این شرکت ها وظایفی را بر عهده دارند که در زیر به آنها اشاره ای می کنیم .

خدمات بار هوایی

خدمات بار هوایی | حمل و نقل بار هوایی

قبل از اینکه هواپیماها برای حمل بار هوایی و کشتی های بزرگ برای حمل بار دریای ساخته شوند . روند حمل و نقل بار بین کشورها و حتی شهرهای دو به صورت زمینی بود که بیشتر از طریق خط راه آهن انجام می شد . ولی با اختراع هواپیما زمینه برای فعالیت در عرصه مسافربری هوایی و همچنین حمل بار هوایی فراهم شد و دیگر نیازی نبود که برای انتقال کالایی از سرزمینی به سرزمین دور هفته ها و ماه ها طول بکشد . هواپیماها با کمترین تاخیر و کمترین آسیب می توانستند بارهای مسافرین را جابه جا کنند . بعدها برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در بزرگراه ها و هم چنین فرودگاه های بزرگ شرکتهایی رو برای این کار مجوز تاسیس دادند به عنوان خدمات بار هوایی  که وظیفه اصلی این شرکتها تحویل بار از مشتریان و انجام تمام امور مربوط به فرودگاه است و درنهایت ارسال بار با استفاده از شرکت های هواپیمایی به مقصد می باشد .
اما در خدمات بار هوایی در ارسال کالا به کشور دیگر مراحلی را باید سپری کنند . برای آشنایی با این مراحل می توانید به صفحه سایت خدمات بار هوایی پادمیرا راه مراجعه نمایید.

 

خدمات بار هوایی
خدمات بار هوایی پادمیرار راه در این عرصه توانسته بهترین باشد . از این رو تمام مشتریان ما از این روند ما رضایت کامل را دارند . و تمام تلاش ما نیز بر این اصل مشتری مداری استوار خواهد بود .

خدمات بار زمینی | ارسال بار با تریلر و راه آهن

این نوع از خدمات از ابتدای تجارت در جهان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد شاید بگیم بهتر و پیشرفته تر از قبل انجام می شود . که هم از طریق راه آهن و هم از طریق تریلر های بزرگ ترانزیتی انجام می پذیرد . البته برای راه های طولانی بیشتر از خدمات بار هوایی یا در صورت و جود امکانات مناسب از خدمات بار دریایی استفاده می کنند. در کل خدمات بار زمینی بیشتر برای کشورهای همجوار کاربردی تر می باشد.

خدمات بار دریای | ارسال بار با استفاده از کشتی

خدمات بار دریایی خیلی پیش از خدمات بار هوایی و بعد از خدمات بار زمینی انجام می گرفت . شاید بتوان گفت خدمات بار دریایی به صرفه ترین نوع خدمات ارسال بار است . ولی باز برخی از امکانات و برتری هایی خدمات بار هوایی دارد که . ارسال بار از طریق هواپیما رو از نظر امنیت و راحتی و سرعت برتر کرده است . هرچند برخی از کالا ها رو نمیتوان از طریق هوایی ارسال کرد . ( البته امروزه هواپیماهای غول پیکری رو برای حمل این نوع از کالاا طراحی و ساخته اند ولی در اختیار تعداد کمی از کشورها قرار دارد.)

نتیجه اینکه :
هر سه مورد از این خدمات امروزه کاربرد خود را دارند و هیچ وقت نیز جایگزین نمی شوند . هر کدام مزایا و معایب خود را دارند . اما در اینجا می خوام مزایای  ارسال بار از طریق هواپیما رو که توسط خدمات بار هوایی انجام می شود ذکر کنم :

مزایای مهم حمل و نقل  هوایی بار

۱-    مهمترین مزیت می تواند سرعت بالای انتقال با از کشوری به کشور دیگر باشد .
۲-    مزیت بعدی این می تواند باشد که ارسال بار از طریق هواپیما به دلیل حفظ امنیت خود هواپیما از امنیت بالایی برخوردار است .
۳-    هر کالایی رو ب راحتی نمی توان از طریق هواپیمایی جابجا کرد .ولی بسیاری از کالاهای مورد نیاز هر مسافر به راحتی جواز برای حمل و نفل دارند.