هواپیمای ایرباس ۳۱۰

هواپیمای ایرباس ۳۱۰ یکی از طرح های پروژه A300B بود که با نام A300B10 شروع به کار کرد.هواپیمای A310 بر اساس A300 پایه گذاری شده است به صورتی که در طول از هواپیمای A300B در حدود ۱۳ قاب کوتاهتر است ، با کاهش طول هواپیمای ایرباس ۳۱۰ تعداد مسافران ۲۰۰ نفر تا ۲۳۰ نفر رسیده است.

هواپیمای ایرباس ۳۱۰-پادمیرا راه

همچنین مساحت بال های هواپیمای ایرباس ۳۱۰ به اندازه ای محسوس کاهش یافته است . در سیستم کابین خلبان هواپیمای ایرباس از مجموعه ای از سیستم های بسیار پپیچیده ی دیجیتالی استفاده شده است که کار خلبان و کمک خلبان را راحت تر کرده است .در ۳آوریل سال ۱۹۸۲ اولین پرواز هواپیمای ایرباس ۳۱۰ صورت گرفت و در آوریل سال بعد ، ۱۹۸۳ این هواپیمای مسافربری که قابلیت کارگو یا فریت بار را نیز دارد وارد خطوط هوایی لوفتهانزا شد.

هواپیمای ایرباس 310

ناوگان هواپیمای ایرباس ۳۱۰

هواپیمای A310 در مدلهای زیادی طراحی و ساخته شده است از جمله می توان به مدل A310-300 و A310-200 ، A310-200c ،A310-300ER و…

A310-300 نسبت به مدل قبلی خود A310-200 دارای برد پروازی بیشتری بود و در نتیجه تولید هواپیمای ایرباس ۳۱۰ نوع ۳۰۰ از سال ۱۹۸۵ شروع شد. مقدار سوختی که مدل۳۰۰ هواپیمای ایرباس ۳۱۰ می تواند حمل کند چیزی در حدود ۷۰۰۰ کیلوگرم است. همچنین نوع ۲۰۰F هواپیمای ایرباس ۳۱۰ به عنوان هواپیمای کارگو و فریت بار معرفی شده است. هم چنین مدل دیگر A310-200C نیز به عنوان هواپیمای کارگو و فریت بار و همچنین مسافربری نیز معرفی شد که برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ در شرکت مارتین ایر آلمان به کارگیری شد ، اما بنا به پیشرفت روز افزون صنعت هواپیمایی ساخت ایرباس ۳۱۰ از سال ۲۰۰۷ متوقف شده است.

مشخصات کلی هواپیمای ایرباس ۳۱۰

  • این هواپیمای در سه نوع مسافربری ، فریت بار و کارگو ارائه شده است
  • از دو موتور توربوفن در زیر بالهایش برای پرواز استفاده می کند
  • طول بالها ۴۳٫۹ متر می باشد
  • طول نوک تا انتهای دم ۴۶٫۷ متر است
  • ارتفاع هواپیما ۱۵٫۸ متر است
  • تعداد ۲۸۰ مسافر در مدل A310-300 می تواند جای بگیرد
  • سرعت نهایی چیزی در حدود ۰٫۸۵ ماخ (معادل ۸۹۵ کیلومتر بر ساعت است)این سرعت در مدل A310-300 می باشد
  • در مدل ۳۰۰ هواپیمای ایرباس ۳۱۰ محدوده ی پرواز چیزی در حدود ۸۰۵۰ کیلومتر است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با فرق فریت بار با کارگو کلیک کنید.