فعالیت های یاتا در رابطه با حمل بار هوایی کالاهای خطرناک

فعالیت یاتا در رابطه با حمل بار هوایی کالاهای خطرناک : برخی از محموله ها یا کالا ها ممکن است در فریت بار و حمل بار هوایی برای مسافران و همچنین برای خود هواپیما خطرناک باشند مموله هایی چون اورانیم و گازها و هم چنین مایعات خطرناک مثل اسید های قوی و… در هیئت مدیره ی سازمان حمل ونقل هوایی یاتا به عنوان کالاهای حمل هوایی خطرناک شناخته شده اند و برای فریت بار و حمل بار هوایی این نوع از کالاها محدودیت و حتی در مواقعی ممنوع می باشد.

فریت بار


استاندارهای یاتا برای حمل بار هوایی کالاهای خطرناک

یاتا برای فریت بار و حمل بار وایی این نوع از کالاها استانداردهایی را وضع کرده ایت تا از این طریق بتواند درجه امنیت در حمل ونقل هوایی این نوع از بارها را بالا ببرد ، همچنین در این رابطه از طریق بنیاد آموزش فنی و حرفه ای یاتا آموزشهایی را برای شرکت های حمل بار هوایی و فریت بار در زمینه بسته بندی کالاها ارائه داده است .

استاندارهای یاتا برای حمل بار هوایی کالاهای خطرناک

شرکت حمل بار هوایی پادمیرا راه : استاندارهایی که یاتا برای این نوع از کالاها ارائه داده است شامل نوع بسته بندی و محل قرارگیری و هم چنین شکل و حجم و.. و در برخی موارد حتی هواپیماهای مناسب برای فریت بار این نوع از کالاها نیز در نظر گرفته است.

مقررات یاتا برای حمل بار هوایی کالاهای خطرناک

تاثیر یاتا در کار با دولت های محلی و هم چنین ICAO برای توسعه مقررات در زمینه حمل کلاهای خطرناک به وضوح با ارائه مقررات در این زمینه دیده می شود. دررابطه با حمل هوایی کالاهای خطرناک ما اطمینان داریم که مقرراتی که یاتا ارائه کرده است بسیار کار آمد خواهد بود . یاتا برای این نوع از مقررات کتابچه ای تحت عنوان DGR که یک مرجع جهانی برای حمل و نقل کالاهای خطرناک از طریق هواپیما می باشد را منتشر کرده است و این تنها استانداردی است که تمامی شرکت های هواپیمایی و هم چنین شرکت های فریت بار و حمل بار هوایی آن را به رسمیت شناخته است می باشد. البته برخی از شرکت های هواپیمایی همچون هواپیمایی امارات برای مقصد ها ی خاص خود نیز برای حمل هوایی کالاهای خطرناک مقرراتی را وضع کرده است

با انتشار این کتابچه یاتا اطمینان دارد که آموزشی موثر در زمینه ی یادگیری حرفه ای و معتبر برای حمل بار هوایی و فریت بار کالاهای خطرناک ارائه داده است و آن را یک مدرسه ی معتبر می خواند.

ارسال بار هوایی

کارهای یاتا برای بالا بردن امنیت حمل و نقل هوایی کالاهای خطرناک

تلاش های یاتا منجر به اداره ی صنعتی برای حمل و نقل هوایی و فریت بار کالاهای خطرناک شده است . یاتا با ارائه انواع زیادی از دانش فنی ، محصولات ، خدمات و راه حل های آموزشی متناسب با حمل هوایی کالاهای خطرناک این زمینه را فراهم ساخته است.

در کل هر گونه انگیزه برای تصویب مقررات در زمینه حمل هوایی کالاهای خطرناک توسط یاتا تنها برای بالا بردن ایمنی هواپیما ، مسافران و هم چنین سایر کالا هاست.

انجمن حمل ونقل هوایی کالاهای خطرناک

IATA DG  یا IATA Dangerous Goods Community مکانی برای ملاقات شزکت های حمل بار هوای و فریت بار و شرکت های هواپیمایی است که در این محل با هم در رابطه با طریقه ارسال و دریافت این نوع از کالاها بحث و گفتگو می کنند.

این انجمن نقش بزرگی را در رابطه با حمل هوایی کالاهای خطرناک انجام می دهد ، ثبت نام برای شرکت های هواپیمایی و شرکت های فریت بار و حمل بار هوایی در این انجمن رایگان می باشد .

خدماتی که این انجمن ارائه می کند :

  1.  پشتیبانی آنلاین  به صورت کامل در رابطه با مقررات حمل و نقل کالاهای خطرناک (DGR)
  2. وبلاگ هایی در رابطه با DGR یاتا و هم چنین تیم های حمل ونقل ارائه داده است برای آموزش و کسب اطلاعات بیشتر
  3. در این انجمن بیشتر در رابطه با موضوعات داغ حمل هوایی کالاهای خطرناک بحث می شود
  4. اطلاعات ممتاز و مهم در مورد مسائل مربوط به کالاهای خطرناک ارائه می شود
  5. دسترسی به ضمیمه ی DGR ، مواد هدایت و همچنین سایر مدارک و کالاهای خطرناک می تواند باشد.
  6. امتیاز دهی در حوادث یاتا و دوره های آموزشی آن در این انجمن صورت می گیرد.

حمل بار هوایی کالاهای خطرناک

این انجمن در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ عضو در زمینه ی حمل هوایی کالاهای خطرناک دارد . افراد یا شرکت هایی که در زمینه حمل ونقل کالاهای خطرناک اطلاعاتی ندارند هم اکنون می توانند در این انجمن عضو شوند و از امکاناتی که این انجمن در اختیار اعضا قرار می دهد استفاده کنند.

منبع : یاتا